0884 72 45 02  ivanova.profiassist
profiasist
Назад
Грешки, които забавят метаболизма

Грешки, които забавят метаболизма

02.10.2018

В забързаното си ежедневие, често занемаряваме доброто отношение към тялото си. Хапване на крак, пропускане на обяд и други често срещани грешки, водят след себе си до здравословно неразположение. Има някои основни пропуски, характерни за немалко хора, които действително влияят зле на здравето и кондицията ни, без изобщо да си даваме сметка за това.

Редакторите на ABC Fact ни обръщат внимание на 3 основни грешки, допускани от почти всички.

Не пиете достатъчно вода

Водата участва във всички метаболитни реакции. Съвременните изследвания показват, че пиенето на два литра вода на ден не е задължително, защото ние си набавяме течности от различните видове храни, особено зеленчуци и плодове. Но тези, които предпочитат рафинирана храна: полуготови продукти, печени продукти, бързо хранене - при тях дехидратацията е много често явление.

Постоянно сте недоспали

Медицински изследвания показват връзката между липсата на сън и хормоналните нарушения. От съня до голяма степен зависи правилното протичане на метаболизма. Друго неприятно следствие е увеличаването на невротрансмитерните нива на ендоканабиноидите, които предават сигнали от една нервна клетка към друга. Нарушаването на тяхната работа води до нездравословен апетит за вкусна, но вредна храна.

Храните се твърде рядко

Обменът на вещества прилича на огън - за да гори, трябва непрекъснато да хвърляте дърва. Ето защо, диетолозите препоръчват да се яде 4-5 пъти на ден на малки порции. Най-важното, разбира се, е качеството на "горивото" да е подходящо - здравословни мазнини (растителни масла, ядки и риба), растителни и животински протеини и сложни въглехидрати.

Източник: manager.bg

Кандидатурата Ви е изпратена успешно. Очаквайте да се свържем с Вас

Кратък формуляр за кандидатстване

Искате високоплатена работа?

Попълнете формуляра
Прикачи CV